• darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg

INTERVIEW MET JEROEN SWINNEN EN DAVID MARTIJN

INTERVIEW MET JEROEN SWINNEN EN DAVID MARTIJN

EEN ORGANISCHE SCORE VOOR EEN COMPLEX PROJECT - Sinds 19 februari is op NPO 1 elke vrijdagavond de serie Red Light te zien. Door de ogen van drie vrouwen zien we de corrupte, gewelddadige kant van de wereld van de prostitutie in zowel Antwerpen als Amsterdam. Voor de tiendelige Nederlands-Belgische serie schreven Jeroen Swinnen (foto links) en David Martijn (foto rechts) een fijngevoelige, soms onheilspellende score die het drama subtiel begeleidt. De Belgische componisten spraken onlangs met Score over de totstandkoming van hun muziek in deze bizarre tijden.

INTERVIEW WITH JOHAN SÖDERQVIST

INTERVIEW WITH JOHAN SÖDERQVIST

PAINTING A SCORE WITH MUSICAL STROKES - Five years after A Real Vermeer by Rudolf van den Berg Hollywood comes with its own version of the story of painter Han van Meegeren. In The Last Vermeer by debuting director Dan Friedkin the flamboyant artist is shown as a tragic figure who after turning the tables on the art experts and the art establishment in the 1930s faces the death penalty after the Second World War. The score of this dramatic film was written by Johan Söderqvist. The Swedish film composer discussed his music with Score and stressed among others the function of some of the instruments he used.

SCORE 209 PDF

SCORE 209 PDF

In deze Score kunt u onder meer lezen: interviews met Johan Söderqvist, David Martijn en Jeroen Swinnen en In memoriam: Claude Bolling.